van God tot Obama - Reisverslag uit Centreville, Verenigde Staten van Neris - WaarBenJij.nu van God tot Obama - Reisverslag uit Centreville, Verenigde Staten van Neris - WaarBenJij.nu

van God tot Obama

Door: nris

Blijf op de hoogte en volg Neris

05 November 2012 | Verenigde Staten, Centreville

Het ziet er naar uit dat Amerika toch van mij houd.. Of het is god, maar als god echt alles ziet, dan moet het Amerika wel zijn. Niet dat ik überhaupt ook maar een beetje gelovig ben, Amerika is dat wel. Niet een beetje, maar heel erg. Je ziet het overal. De weg naar de sportschool slechts 5 minuten met de auto, kom je 4 kerken tegen, zelfs op de geldbiljetten word nog even benadrukt, dat WIJ allemaal in god vertrouwen. Fijn dat Amerika voor ons allen spreekt. Ieder geval, nadat de nieuws kwam over de sneeuwstorm, heb ik gehoopt, uit wanhoop gebeden om geen zware sneeuwoverlast te krijgen. En ja hoor de Amerikaanse versie van piet paulisma, heeft op het nieuws gemeld dat moeder natuur en amerika wel degelijk gevoel voor liefde voor mij heeft. Erg fijn. De gigantische sneeuwstorm treft centreville niet! Thank God, moeder natuur en Amerika! Ik ben er jullie dankbaar voor. Een tip voor hen.. geen sneeuw is erg fijn maar laat die verdomde regen dan ook gelijk achterwege!

Een nieuw hot item van de laatste paar dagen is de verkiezingen! Heb er nog niet zo heel veel van meegekregen maar moet ook eerlijk zeggen, ik heb mijn interesse er nog niet in getoond. Tot afgelopen donderdag. De telefoon gaat, en ik kan je vertellen, in Amerika houden ze van bellen. Ze zijn er dol op, ze bellen om alles. Ze bellen van de sportschool, van de bank om te vragen om feedback over de dag ervoor dat je geholpen bent, ze bellen zelfs voor Vietnam of je wilt doneren. En dan niet 1x nee dat gat rustig de hele dag door. Op zich zo slecht nog niet, zo voorkom je natuurlijk ook weer baan verlies. Als je half amerika moet bellen mag je wel genoeg personeel in dienst hebben lijkt mij. Maar de telefoon van donderdag spant de kroon. Het gezin is voor romney. Je hebt romney en Obama. Obama is een grote NO-GO! Dus donderdagmorgen de telefoon gaat ik neem op. Krijg ik een vrouw aan de lijn, die praat nog sneller als ik. (Lees heel erg snel dus) voordat mijn hersens die lap tekst vertaald heeft krijg ik een boodschap; Hi my name is Obama and I… Vind je het heeel erg, dat smorgens vroeg mijn hersens niet naar Obama staat? Aangezien hij een NO-GO voor hier is heb ik ze band maar weggedrukt, en ben me ding gaan doen. TV aan Obama! Eerlijk het zal een goede man zijn maar ik kan even geen Obama meer zien. Ik zal verbaasd zijn als hij wint. Een van zijn standpunt op zijn posters * Higher Taxes. Welke fucking idioot betaald er nou graag extra tax? Omdat meneer graag triljoen extra dollar wilt hebben voor, eigenlijk geen idee waarvoor het is in ieder geval niet voor mij. Maar toch higher taxes??!! Zal je in Nederland moeten doen.. Ik ben PVDA en ik ga voor hogere taxes. Die PVDA kan het dan al helemaal vergeten.

Vrijdagochtend telefoon gaat. Weer een vrouw aan de lijn, die hoe verrassend ook, weer veel te snel praat. Dit keer geen Obama, dit keer meneer romney. In welk land is het normaal om een heel continent af te bellen, een vrouw een lap tekst te laten spreken en vervolgens op een play knop drukken zodat je de misschien wel toekomstige president in je oor krijgt. Weet je wel wat dat kost? Als meneertje Obama, nou de taxes gewoon laat wat het is, en het geld wat hij aan al die telefoontjes besteed insteekt in zijn triljoenen potje, heb je hetzelfde effect! Alleen hoef ik en de rest van Amerika niet extra tax te betalen. Al 4 jaar president en nog geen hersens? Obama zal zeker een goede man zijn. Ik weet behalve dan dat hij voor tax verhoging is verder helemaal niks van hem. Dat ene kleine beetje wat ik van hem weet is al meer als dat ik van romney weet. Van romney weet ik dat hij mitt heet ofzo, dat hij blank en oud is. En miljonair want het kost nog wat om president te worden. Ach om heel eerlijk te zijn.. maakt het me niet echt uit wie er wint. Ik ben blij als het dinsdag de 6e is en de radio stopt met het afspellen van de commercials. I’m Obama and I approve this message. Or I’m Romney and approve this message. Erg leuk allemaal, maar voor nu..

Hi, my name is Nerissa and I approve this message!

  • 05 November 2012 - 03:08

    Mitchell:

    Laat Obama maar lekker zitten Romney vindt em maar niks

  • 05 November 2012 - 12:06

    Marjan:

    Heb even gevraagd aan je mams hoe snel je praat.....kon het wel aan je schrift zien dat je enorm snel denkt. Maar je schrijft erg leuk meis, inhoudt en met een lach.
    En ja hoor ik verveel me genoeg om je te volgen. Je staat bij de favorieten ;-)
    Geniet en we kijken naar je uit. Ja ook Bart vind je teksten leuk.

  • 09 November 2012 - 15:58

    Rahel:

    Whahahaha Neris, zelfs als ik je verslagen lees hoor ik je praten! En ik kan me NIET voorstellen dat er iemand is die sneller praat als jij, dat bestaat gewoon NIET!! xD
    Maar goed, heb net ff al je verslagen gelezen, gelukkig schrijf je ook op zn Nerissa's, mis ik je toch weer een beetje minder..:p
    Behalve bij de Mac!!! :(

    Veel plezier en blijf vooral schrijven zodat ik je toch een beetje in de gaten kan houden in dat verre Amerika!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neris

Van Nederland emigreren naar Bonaire, Een zomer lang in Griekenland & voor 2 Jaar in de Usa. Living the life at the best!

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 9345

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 22 September 2015

het leven in Malta

12 Januari 2014 - 12 Januari 2014

Bonaire

29 Oktober 2012 - 31 December 2012

My life in the United States!

Landen bezocht: